sobota, 2 listopada 2013

Biżuteryjki dla WOŚP - mój wkład w akcję

Znacie akcję Biżuteryjki dla WOŚP? Kojarzycie Tęczaka - kolię uszytą przez sutaszystki z całej Polski? Jeśli nie, to zapraszam Was na oficjalny blog przedsięwzięcia oraz Fanpage. Dziś pokażę Wam, jak ja przyczyniłam się do rozwoju tej akcji.

Rękodzielnicy z całej Polski (i nie tylko) wykonują elementy biżuterii, które potem zostają łączone w większą całość: takim sposobem otrzymujemy unikatowe bransoletki, naszyjniki i nie tylko! Ja uczestniczyłam w tym roku pierwszy raz i to w kilku projektach. Poniżej to, co udało mi się zrobić:




Pierwszy projekt to kolia Stardust - będzie uszyta z oplecionych kryształków Swarovskiego w 'ślubnych' kolorach. Ja oplotłam kryształek wielkości 12mm w kolorze crystal. Użyłam dwóch rodzajów koralików: Toho Treasure w kolorze Silver-Lined Milky White oraz Toho Round 15/0 koloru Opaque Lustered White.


Drugi projekt to kolia Rho Ophiuchi - "Narodziny nowej gwiazdy". Tutaj kolory będą galaktyczne. Moim zdaniem było zrobienie koralikowego wężyka w odpowiedniej sekwencji, metodą sznura szydełkowo-koralikowego. Pierwszy raz szydełkowałam najmniejszymi koralikami (rozmiar 15/0 - 1,5mm średnicy)! Krew się polała z palca w trakcie robienia, ale warto było :) Sznureczek ma 19,5cm długości, 6 koralików w rzędzie:




Jako, że każda Biżuteryjka musi wykonać zdjęcie samego elementu oraz sobie z nim, ja postanowiłam wykorzystać sznurek jako wąsy :)
Co ważne, materiały do wykonania tej kolii wszystkim osobom biorącym w projekcie materiały ufundowały dwa sklepy: beading.pl oraz Skarby Natury.




Następny projekt w którego tworzeniu uczestniczyłam, to komplet (kolczyki, bransoleta i naszyjnik) z kulek w odcieniach czerwieni i zieleni wykonanych różnymi technikami. Zrobiłam 2 kulki: jedna ma średnicę 1cm, druga 2cm. Jednocentymetrówka została wykonana z czeskich koralików w kolorze pastelowej pomarańczy, z dodatkiem Toho Round 15/0 Silver-Lined Oviline i czerwonych koralików 11/0 Preciosy. Większa w podstawie ma różnej wielkości czerwone jadeity i również wspomniane pomarańczowe i czerwone koraliki czeskie:



Po koliach, czas na bransoletki. Przyczyniłam się do powstania 5 różnych bransoletech: 3 damskich i 2 męskich. Do damskich wykonałam 2 charmsy w kształcie serduszek i jedną bazę bransolety. Do męskich 2 nakładki na rzemień.


Charms do bransoletki ślubnej: zapięcie ze srebra pozłacanego, w centrum kula korala, serduszko uformowane z białych Toho i szklanych szlifowanych kulek:


Charms do bransoletki neonowej: serduszko z Toho Treasure w kolorze Luminous Neon Hot Pink, zapięcie srebrne:


Baza do bransoletki charmsowej (charmsy w tej bransolecie będą wykonane z sutaszu w czerwonym kolorze), wykonana techniką makramy z czarnego woskowanego bawełnianego sznurka:



Nakładka z Toho Treasue w kolorach Opaque Jet i Matte-colour Opaque Gray do męskiej bransolety czarno-szarej:



Druga nakładka z Toho Treasure Opaque Jet do męskiej bransolety złoto-czarnej:



Teraz pozostaje mi - i Wam wszystkim - czekać na to, jak projekty Biżuteryjek będą się prezentować w całości. A potem licytować, licytować i jeszcze raz licytować, aby jak najwięcej pieniędzy wpłynęło na konto WOŚP!

Za wykonanie potrzebnych kolaży ze zdjęć serdecznie dziękuję Sylwii Szpila-Wiącek.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Zostaw komentarz :) Twoja opinia jest dla mnie ważna!